onsdag 10 juli 2013

Process

Dag 4... Har sovit sämre och haft skumma drömmar.

Att skapa är verkligen en process och det märks så tydligt här, då man är i målandet flera dagar. 

Jag hade som intention att bara ha fokus på mig denna vecka och söka svar på en fråga jag har. 

Det jag först fick fram i min stora tavla var mängder av symboler! jag skrev ner allt och sedan var jag bara SÅ less på bilden! Arg! Irriterad!

I går morse vaknade jag och efter en stund vid stranden förstod jag.

Ivrig skyndade jag mig till ladan, slet ner min målning, målade över rubbet och spände upp duken på längden.

BEFRIELSE!

Målade intensivt hela dagen. Och nu ser jag ju att mitt motiv från höst/vinter återkommer och jag vet det är nödvändigt.

Men,,,vad det blir när det är klart...vet jag inte-än =)

Namaste´


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar